U dječjem vrtiću zbrinuta su djeca različitih osobnosti, koje valja prepoznati i poticati, kako bi se razvijale od najranije dobi i na određenom stupnju razvoja dosegle maksimum.
CILJ
Prepoznavati, poticati i vrednovati osobne kreativne dramsko – scenske sposobnosti djeteta, otkrivanjem i njegovanjem početnih potencijala, do postignute izvrsnosti.
ZADAĆE
- prepoznavanje i poticanje djetetovih vrijednosti duhovnih i materijalnih proizvoda (pjesma, ritam, glas, slika, likovni rad, glumačka ostvarenja, govorna ostvarenja, govor tijela…),
- obogaćivanje programa sadržajima iz kulture, sporta i stranih jezika,
- poticanje kreativnih sposobnosti djeteta: neovisnost i originalnost mišljenja, izrazita otvorenost, sposobnost upravljanja (igranja) mislima, posjedovanje smisla za humor, sklonost čestim improvizacijama, raspolaganje s više odgovora na zadani problem, pozitivna slika o sebi,
- razvijanje umjetničkih sposobnosti: izražen osjećaj za prostorne odnose, osobita sposobnost izražavanja vlastitih doživljaja i osjećaja, izražena želja za produkcijom teksta, stiha, glazbe, pokreta…, kreativno izražavanje govorom tijela, glazbom, glumom, pantomimom, pokretom, likovnim izrazom i drugim izražajnim aktivnostima.
SADRŽAJI I AKTIVNOSTI ZA POTICANJE DRAMSKO – SCENSKOG IZRAZA DJETETA
- mentorski rad s djetetom za umjetničko – govorne sadržaje,
- umjetničko – dramski sadržaji i aktivnosti za lutkarske igrokaze,
- vježbanje animacije lutke,
- nastupi s lutkom uz animaciju i govor,
- papirnato kazalište, kazalište sjena,
- upoznavanje s različitim scenskim lutkama, kazivanje poezije i prepričavanje priče.
- DRAMSKE AKTIVNOSTI S PUBLIKOM:
- korištenje gotovog dramskog teksta
- vođena improvizacija.
- DRAMSKE IGRE BEZ PUBLIKE S CILJEM KREATIVNOG IZRAŽAVANJA DJECE:
- zaokružena dramska priča s ulogama djece i odgojitelja/voditelja u ulozi.
- DRAMSKE IGRE:
- igre riječima,
- igre s dijalozima i monolozima,
- igre pantomime,
- igre za poticanje mašte,
- igre za razvijanje opažanja i pamćenja,
- igre sa zvukovima,
- igre s pokretima.
Dramsko-scenski program se ne provodi kao posebni program, već su elementi programa integrirani u primarni program koji provode odgojitelji s djecom. Posebnu pozornost poklanjaju djeci s prepoznatljivim talentom za ovaj dio dječjeg izražavanja i stvaranja.