Dramsko-scenski program

U dječjem vrtiću zbrinuta su djeca različitih osobnosti, koje valja prepoznati i poticati, kako bi se razvijale od najranije dobi i na određenom stupnju razvoja dosegle maksimum.

CILJ

Prepoznavati, poticati  i vrednovati osobne kreativne dramsko – scenske sposobnosti djeteta, otkrivanjem i njegovanjem početnih potencijala, do postignute izvrsnosti.

ZADAĆE

  • prepoznavanje i poticanje djetetovih  vrijednosti duhovnih i materijalnih proizvoda (pjesma, ritam, glas,  slika, likovni rad, glumačka ostvarenja, govorna ostvarenja, govor tijela…),
  • obogaćivanje programa sadržajima iz kulture, sporta i stranih jezika,
  • poticanje kreativnih sposobnosti djeteta: neovisnost i originalnost mišljenja, izrazita otvorenost, sposobnost upravljanja (igranja) mislima, posjedovanje smisla za humor, sklonost čestim improvizacijama, raspolaganje s više odgovora na zadani problem, pozitivna slika o sebi,
  • razvijanje umjetničkih sposobnosti: izražen osjećaj za prostorne odnose, osobita sposobnost izražavanja vlastitih doživljaja i osjećaja, izražena želja za produkcijom teksta, stiha, glazbe, pokreta…, kreativno izražavanje govorom tijela, glazbom, glumom, pantomimom, pokretom, likovnim izrazom i drugim izražajnim aktivnostima.

SADRŽAJI I AKTIVNOSTI ZA POTICANJE DRAMSKO – SCENSKOG  IZRAZA DJETETA

  • mentorski rad s djetetom za umjetničko – govorne sadržaje,
  • umjetničko – dramski sadržaji i aktivnosti za lutkarske igrokaze,
  • vježbanje animacije lutke,
  • nastupi s lutkom uz animaciju i govor,
  • papirnato kazalište, kazalište sjena,
  • upoznavanje s različitim scenskim lutkama, kazivanje poezije i prepričavanje priče.
  • DRAMSKE AKTIVNOSTI S PUBLIKOM:
  • korištenje gotovog dramskog teksta
  • vođena improvizacija.
  • DRAMSKE IGRE BEZ PUBLIKE S CILJEM KREATIVNOG IZRAŽAVANJA DJECE:
  • zaokružena dramska priča s  ulogama djece i odgojitelja/voditelja u ulozi.
  • DRAMSKE IGRE:
  • igre riječima,
  • igre s dijalozima i monolozima,
  • igre pantomime,
  • igre za poticanje mašte,
  • igre za razvijanje opažanja i pamćenja,
  • igre sa zvukovima,
  • igre s pokretima.

Dramsko-scenski program se ne provodi kao posebni program, već su elementi programa integrirani u primarni program koji provode odgojitelji s djecom. Posebnu pozornost poklanjaju djeci s prepoznatljivim talentom za ovaj dio dječjeg izražavanja i stvaranja.